Jadrová a subjadrová fyzika

Štúdium ponúka Prírodovedecká fakulta, Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach

Dĺžka štúdia 4 semestre, 6 semestrov - konverzný študijný program pre absolventov príbuzných študijných programov bakalárskeho štúdia
Lokalita štúdia Šrobárova 2, 041 54, Košice
Kontakt Iveta Sováková, RNDr.
tel: +421 55 234 2116
fax: +421 55 622124
e-mail: studijne@upjs.sk
(pri kontaktovaní uveďte ako zdroj informácií www.skoly.sk)
Zaradenie štúdia do kategórií
Profil absolventa štúdia

Jadrová a subjadrová fyzika prináša fundamentálne poznatky o základnej štruktúre hmoty a základných interakciách , skúma štruktúru hmoty pri vzdialenostiach menších ako sú rozmery atómových jadier ~10–15 m, možné nové vlastnosti hmoty, fázové prechody. Súčasťou je kozmická fyzika, skúmajúca interakcie kozmických energetických častíc s elektromagnetickým poľom a látkovým prostredím. Štúdiom tohto zamerania získavajú poslucháči vedomosti zo základov kvantovej fyziky a kvantovej teórie poľa a to teoretické a experimentálne. Stále rastie význam aplikácií týchto dvoch odborov v prírodných a ďalších vedách a technike (jadrové zdroje energie, nukleárna medicína, dozimetrická kontrola životného prostredia, využitie žiarenia a rádionuklidov, značených atómov v technickej praxi, kozmické počasie, a pod.

Organizácia štúdia

Podľa študijného programu, ktorý je dostupný na webovej stránke fakulty v informáciách o štúdiu.

Www stránka www.science.upjs.sk
Štúdium je ukončené Štátna skúška a diplomová práca
Podmienky prijatia Uchádzač je na magisterský študijný program prijatý bez prijímacej skúšky, ak magisterský študijný program je pokračovaním bakalárskeho študijného programu v danom študijnom odbore a uchádzač vykonal štátnu skúšku z predmetov, ktoré sú ekvivalentné predmetom štátnej skúšky zodpovedajúcaho bakalárskeho študijného programu na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ s požadovaným výsledkom. Štandardná dĺžka magisterského študijného programu je v tomto prípade dva roky. Ak nie sú splnené uvedené podmienky, môže byť absolvent bakalárskeho štúdia prijatý na magisterský študijný program na základe výsledkov prijímacej skúšky v štandardnej dĺžke štúdia na dva alebo tri roky. Pri určení dĺžky štúdia rozhoduje v tomto prípade výsledok prijímacej skúšky a ekvivalencia alebo príbuznosť absolvovaného bakalárskeho programu.
Uplatnenie absolventov Poslaním študijného programu Jadrová a subjadrová fyzika je pripravovať absolventov pre samostatné riešenie výskumných úloh na pracoviskách základného a aplikovaného výskumu. Absolvent je taktiež schopný pracovať ako programátor alebo kvalifikovaný manažér. Dobré zázemie pre výchovu študentov poskytujú košické pracoviská ako ÚEF SAV a Oddelenie nukleárnej medicíny a rádiologické oddelenie Fakultnej nemocnice v Košiciach. Predpokladá sa, že značná časť absolventov bude pokračovať na treťom stupni štúdia v niektorom z fyzikálnych študijných odborov na domácich alebo zahraničných pracoviskách.
Ubytovanie, strava a voľný čas Ubytovanie je študentom prideľované podľa pravidiel schválených vedením Univerzity P.J. Šafárika v Košiciach.
Požiadavky na prijatie zahraničných študentov Zahraniční študenti sú prijímaní na základe zmluvy. Štúdium študentov z krajín mimo EU sa realizuje za poplatok. Študenti z krajín EU študujú za rovnakých podmienok ako občania SR ak študujú v slovenskom jazyku. Realizácia štúdia v anglickom jazyku je spoplatnená.

Detail školy

Organizátor štúdia Prírodovedecká fakulta, Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach
Adresa sídla školy Šrobárova 2, 041 54, Košice
Kontakt na spoločnosť tel: +421-55-6222121
fax: +421-55-6222124
e-mail: pfsekret@upjs.sk
web: www.science.upjs.sk
(pri kontaktovaní uveďte ako zdroj informácií www.skoly.sk)
Popis činnosti

vzdelávanie a vedecký výskum

Zaujalo Vás tento štúdium?

Ďalšie aktivity spoločnosti:

Prírodovedecká fakulta, Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach